Platforma i aplikacja
Dostęp do platformy i aplikacji otrzymasz razem z produktem. Poniżej znajduje się rozbudowana prezentacja i instrukcja obsługi wyjaśniająca najważniejsze funkcje.
Jeśli nie masz czasu na czytanie długich instrukcji, szybką prezentację podstawowych funkcjonalności platformy możesz zobaczyć tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=P_5eIkNtDmg
Jesteś klientem? Zaloguj się tutaj! Aby pobrać aplikację na komórkę kliknij tutaj!
Aby już teraz zobaczyć, jak działa platforma, możesz skorzystać z konta demonstracyjnego. Ze względów bezpieczeństwa, funkcjonalność tego konta jest nieco ograniczona, ale możesz przetestować np. opisane niżej raporty. Dane do logowania:
- Email: demo
- Hasło: demo
Prezentacja i instrukcja obsługi podstawowych funkcji
Po instalacji każdy klient otrzymuje od nas dane dostępowe do swoich lokalizatorów. Działają one na platformie internetowej oraz w aplikacji mobilnej.
Mapa i lista urządzeń
Po zalogowaniu widzimy ekran główny. Składa się on z listy urządzeń (lewy górny róg), informacji o urządzeniach (na środku po lewej stronie), panelu do raportów (dół ekranu), mapy (środek ekranu) oraz panelu górnego (góra ekranu), gdzie możemy zmieniać rodzaj mapy (domyślnie Open Street Map, najbardziej kolorowa i dokładna).
Prezentacja historii, czyli raporty
Nasz system posiada bardzo rozbudowany system raportowania, który pozwala na tworzenie przejrzystych sprawozdań. Dla przykładu, zobaczmy teraz gdzie poruszał się nasz pojazd w dowolnym okresie czasu. Aby to sprawdzić, rozwijamy najpierw panel raporty przy pomocy szarej strzałki.
Tutaj możemy wybrać typ raportu który nas interesuje. Z listy rozwijanej po lewej wybieramy opcję trasa i klikamy „Konfiguracja”. Pokaże się nam takie okno:
Teraz pozostaje nam skonfigurować jaki raport chcemy uzyskać. Opcję grupa zostawiamy w spokoju, można jej używać jeśli chcemy kontrolować np. grupę przedstawicieli handlowych. Z listy rozwijanej wybieramy interesujące nas urządzenie, a okres oznaczamy jako własny – chcemy uzyskać informacje dokładnie sprzed trzech dni.
Prościej byłoby zobaczyć trasę np. z wczoraj, ale nie idźmy na łatwiznę. Teraz wybieramy konkretne przedziały czasowe. Ja wybiorę raport z dnia 28.10.2018 od godziny 0.00 do 23.45. Po zapisaniu raportu przy pomocy „fajki” w prawym dolnym rogu okna, wystarczy zatwierdzić przy pomocy przycisku „Pokaż”. Zobaczymy wtedy ekran podobny do tego:
Oczywiście, tak wyglądający raport jest bardzo ogólny. Możemy więc przybliżyć konkretny odcinek aby dowiedzieć się więcej. W tym przypadku widzimy w którym miejscu pojazd zawrócił i z jaką prędkością jechał. Takie „miniraporty” pojawiają się co ok. 10 sekund.
Po zanalizowaniu trasy możemy wyczyścić raport za pomocą przycisku „Wyczyść”. Zerknijmy teraz na inne przydatne funkcje raportów. Jedną z najczęściej używanych są raporty „Zatrzymania”. Używa się ich do ustalenia gdzie, kiedy i na ile zatrzymał się nasz pojazd. Jest to szczególnie przydatne przy kontroli wykonywania zadań przez przedstawicieli handlowych. Konfiguracja odbywa się analogicznie jak przy trasie. Przy wybraniu tego samego okresu czasu powinniśmy zobaczyć to:
Pokazuje nam to miejsca i czasy w jakich stał samochód aby dokładnie przyjrzeć się konkretnemu postojowi należy kliknąć na niego w panelu. Po kliknięciu trzech raportów jesteśmy w stanie przekonać się, że samochód stał w jednym miejscu przez co najmniej 6 godzin i 12 minut, potem przemieścił się i stał w innym przez 5 godzin i 53 minuty, a następnie wrócił do miejsca z którego wyjechał i stał tam aż do zakończenia dnia. Pozwala to sądzić, że nasz samochód odwiedził dzisiaj jedno miejsce. W naszym przypadku jest to:
Parking przy Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej UJ. Dzięki dokładnie opisanej mapie od razu wiesz, po co zatrzymał się samochód. Analogicznie można obsłużyć wszystkie inne typy raportów, dzięki którym dowiemy się wszystkiego o położeniu naszej pojazdu.
Zmiana mapy
Nasza platforma umożliwia także zmianę mapy. Dzięki temu widzimy pozycję pojazdu w świecie widzianym z perspektywy np. satelity. Jak to wygląda w praktyce? Na górnym panelu możemy zmienić rodzaj mapy. Zmieńmy ją więc na widok z satelity:
W ten sposób jeszcze łatwiej dowiemy się, gdzie w praktyce zatrzymuje się nasz pojazd!
Grupy, nadzory i powiadomienia
Dzięki naszemu systemowi możesz ułatwić sobie pracę używając wbudowanych opcji.
Grupy
Posiadając więcej niż jeden samochód w swoim panelu, możesz chcieć skontrolować je wszystkie na raz. Z pomocą przychodzą nam grupy. Dzięki nim możesz stworzyć grupę np. przedstawicieli handlowych i kontrolować, czy zatrzymują się w miejscach w których powinni przebywać. Aby stworzyć grupę, należy kliknąć na koło zębate w prawym górnym rogu i wybrać opcję „Grupy”. Po kliknięciu plusa ukaże się nam takie okno:
Oczywiście własne grupy możemy nazywać jak chcemy. Kolejnym krokiem po zatwierdzeniu wyboru nazwy jest dodanie do grupy konkretnych urządzeń. Aby to zrobić, należy kliknąć na interesujące nas urządzenie w panelu (lewy górny róg, zielona etykieta), i wybrać znajdujący się nad nim przycisk z długopisem (edycja). Powinno ukazać się nam tego typu okno:
Następnym krokiem jest rozwinięcie listy „Dodatkowe” i nadanie pojazdowi konkretnej grupy. Po wykonaniu tej czynności jesteśmy już w stanie kontrolować nasze pojazdy grupowo. Naturalnie, nie możemy robić tego na przykładzie jednego samochodu, więc posilimy się anonimowym zrzutem ekranu od jednego z naszych klientów:
Jak widać na panelu raportów, przedstawione dane dotyczą co najmniej dwóch samochodów. W tym wypadku widać kilkuminutowe przystanki przeznaczone na wyładowanie towaru. Jest to świetny sposób na skontrolowanie, czy pojazd znalazł się tam, gdzie miał się pojawić – i jak długo tam przebywał.
Nadzory
Dzięki nadzorom możesz sprawdzać, czy Twój samochód przebywa wyłącznie w wyznaczonym obszarze. Jak to dokładnie działa? Z menu głównego (prawy górny róg) wybieramy opcję „Nadzory”. Po kliknięciu plusa powinniśmy zobaczyć ekran wyglądający mniej więcej tak:
Wpisujemy nazwę i klikamy przycisk „Strefa”.
Teraz wybieramy obszar, który chcemy kontrolować. W lewym górnym rogu znajduje się lista, z której wybieramy kształt strefy. Dla naszego przykładu przyjmijmy, że będzie to okrąg:
Po zatwierdzeniu obszaru i samego nadzoru, ostatnim krokiem jest zaznaczenie pojazdu w panelu znajdującym się w lewym górnym rogu i kliknięcie ikonki koła zębatego znajdującego się nad nim. Z rozwiniętej listy wybieramy opcję „Nadzory”, po czym zaznaczamy wybrane obszary jak z listy poniżej:
I to wszystko! Aby jednak skorzystać z nadzoru, musimy skonfigurować powiadomienia. Prawidłowy sposób na skorzystanie z tej opcji przedstawimy poniżej.
Powiadomienia
Powiadomienia pozwalają nam na otrzymywanie wiadomości o stanie naszych pojazdów. Aby utworzyć powiadomienie należy kliknąć na ikonę koła zębatego w prawym górnym rogu i wybrać opcję „Powiadomienia”:
Następnie przy pomocy + dodajemy nowe powiadomienie. Z listy rozwijanej wybieramy „Urządzenie opuściło strefę nadzoru” i zaznaczamy opcję „Wyślij przez e-mail”. Prawidłowo skonfigurowane powiadomienie powinno wyglądać następująco:
Po zatwierdzeniu powiadomienia musimy tylko podpiąć je do konkretnego pojazdu. Możemy to zrobić zaznaczając nasz samochód na liście po lewej stronie i klikając na koło zębate nad nim. Następnie wybieramy „Powiadomienia” i przypisujemy konkretne powiadomienie do samochodu:
Od tej pory, kiedy oznaczone urządzenie wyjedzie z ustalonej strefy nadzoru, system wyśle do Ciebie wiadomość e-mail z powiadomieniem. Zdarzenie to zapisze się także w raportach, i można je będzie odczytać po wybraniu z listy opcji „Zdarzenia”.
Załóżmy jednak, że nie obchodzi nas gdzie jeździ nasz pojazd – ale zależy nam na tym, aby żaden z naszych samochodów nie poruszał się szybciej niż 80 km/h. W tym celu tworzymy kolejne powiadomienie – z listy wybieramy opcję „Urządzenie przekroczyło prędkość”, zaznaczamy także opcje „Wszystkie urządzenia” i „Wyślij przez e-mail”. Dzięki temu nie będziemy musieli podpinać tego powiadomienia do każdego samochodu. Ekran konfiguracji będzie wyglądał następująco:
Ostatnim krokiem jest utworzenie nadzoru, na terenie którego będzie obowiązywało ograniczenie prędkości. Aby to zrobić dodajemy nowy nadzór analogicznie jak w pierwszym przykładzie, ale po wyznaczeniu Strefy wybieramy opcję „Atrybuty”. Dodajemy nowy i uzupełniamy go jak na zdjęciu:
Ostatnim krokiem będzie przypięcie nadzoru do pojazdów. Z wcześniejszych punktów prezentacji wiemy już, jak to zrobić:
I to wszystko! Od tego momentu na nasz e-mail przyjdzie wiadomość za każdym razem, kiedy urządzenie przekroczy wyznaczoną prędkość na danym obszarze.
Platforma BearPoint Track może wydawać się skomplikowana w obsłudze, ale w rzeczywistości wcale taka nie jest! Dzięki takiego układowi raportowania i nadzorowania można utworzyć rozwiązanie pasujące prawie do każdej firmy i nie tylko. Jeśli masz jakieś pytania, zapraszamy do kontaktu e-mailowego i telefonicznego. Z pewnością odpowiemy szybko i sprawnie!